Carrer monturiol 27-29, baixos 2

08018, Barcelona

Tel. 93 303 39 82

Política de privacitat

Política de cookies

Avís legal

Segueix-nos a les xarxes

  • Instagram

TAMS

En una hora de joc es pot descobrir més sobre una persona que en un any de conversació” - Plató

TAMS és un servei que neix al 2006 amb l’objectiu i prioritat d’oferir espais a infants, adolescents i a les seves famílies des d’una mirada propera a partir de paradigmes nous. 

Som capdavanteres en l’àmbit de l’estimulació, educació i salut dels infants  des d’una perspectiva motriu i sensorial. Entenem que els infants aprenen, es desenvolupen i es relacionen a través del seu propi cos i el joc motriu - sensorial que creen i que per tant defensem que qualsevol intervenció amb infància ha de ser pensada, vivenciada, creada i jugada per ells i elles mateixos/es, així com acompanyada, facilitada pels terapeutes.

LA NOSTRA FILOSOFIA

A QUI VA DIRIGIT?

OBJECTIUS

EQUIP

LA NOSTRA FILOSOFIA 

 

TAMS és una Teràpia d’Acompanyament, integral i global a famílies i infants, Motriu i Sensorial. Som servei pioner en l’atenció a grups d’infància i adolescència a través del JOC lliure, espontani, motriu – sensorial, sempre acompanyats de terapeutes especialitzats.

Entenem que l’activitat terapèutica ha de ser motivadora, engrescadora perquè l’infant hi conecti amb una vivència corporal - emocional significativa capaç de crear canvis i aprenentatges.

Intervenim en grups molt reduïts referenciats per un o dos terapeutes que acompanyen el procés terapèutic de cada  infant ( i la seva família) i del grup.

La nostra filosofia sorgeix de diverses teories i paradigmes que considerem important de conjugar per obtenir una pràctica terapèutica global:

  • Teràpia ocupacional entenem que l’ésser humà ha de recórrer a la seva principal i preferida “ocupació”, per trobar el seu equilibri emocional i corporal. El JOC en el cas de la infància, a més el JOC també és un fi a l’hora que un procés. En la neuropsicologia trobem la evidència de que la motivació (JOCS preferits en el cas dels infants) és imprescindible per crear nous aprenentatges significatius i a llarg termini.

 

  • Estimulació sensorial i altres marcs de referència centrats en la sensorialitat humana. Posem l’enfoc en els sentits, els 7 sentits (oïda – vista – olfacte – gust – tacte – propiocepció – vestibular) i la seva importància per crear la pròpia identitat de cada ser humà. Tant com a éssers amb cos, reconeixent-lo amb les seves habilitats, reptes, sensacions, dolors, plaers;  com a éssers amb ment, la creació de l’autoimatge – l’autoestima s’inicia en els sentits. Aquestes dues vessants de la sensorialitat son la base de l’evolució del infant cap a adult i de la seva felicitat. 

 

      Per altra banda els sentits també ens permeten  relacionar-nos amb el món i amb el entorn, aprenent a entendre’l, conviure-hi i gaudir-lo.

  • Psicologia psicoanalítica extraiem la manera de veure al infant / persona. Entén que cada ésser humà és únic i que cal veure’l amb les seves capacitats, habilitats potencialitats i no des de les seves mancances. S’entén el joc comun mitjà que permet crear i elaborar un món on poder entendre la realitat, als altres i a ells/es mateixos/es-

 

  • Pràctica psicomotriu vivencial d’Acouturier:una pràctica que ofereix a l’infant  la possibilitat de fer un procés de maduració psicològica i emocional a través de la via del cos i el moviment en un dispositiu d’espai i temps”. Desenvolupament psíquic - físic de la persona és a través del cos i la seva acció.  El joc i el moviment son un camí d’accés, així com un mirall que reflexa emocions, traumes, conflictes, motivacions i conquestes del infant, així com una eina per treballar aquestes mateixes dificultats en l’expressió d’emocions, regulació de la conducta, trastorns motrius, retards maduratius, etc.

 

  • Desenvolupament lliure de Pikler en traiem la teoria de que l’infant ha de ser iniciador i protagonista del seu moviment i que l’entorn (sala - terapeutes) ha de facilitar les seves conquestes no fer-les per ell.

Hi ha molts altres autors i autores que en acompanyen en el nostre procés com a centre terapèutic, persones que ens inspiren amb la seva pràctica, experiències i teories, així com: Jean Ayres, François Dolto,  Donald, Woods Winnicott, Melanie Klein, Francesco Tonucci, Rebecca Wild, etc.

 

Tots aquests referents, la qualitat humana a nivell humà, professional i l’experiència configuren l’essència del nostre projecte i la nostra intervenció cercant el creixement i benestar de l’infant i la seva família i entorn.

 

INTERVENCIONS i SERVEIS

INTERVENCIONS

Grupals:

  • TAMS (teràpia d’acompanyament motriu i sensorial)

Individuals:

  • Teràpia ocupacional

  • Estimulació Sensorial

  • Teràpia Psicomotriu Acouturier

  • Psicoteràpia

SERVEIS

Terapèutic:

  • Visita i acollida gratuïta

  • Entrevista i exploració inicial

  • Teràpies grupals a infants i adolescents (1cop/setmana)

  • Teràpies individuals a infants i adolescents (1 o 2 cops/setmana)

Acompanyament a famílies:

  • Grups de suport mutu de famílies (1 cop/mes)

  • Acompanyament a la família: entrevistes, xerrades i reunions (bimensual)

  • Joc amb famílies (anual)

Coordinació amb altres agents:

  • Coordinació/reunió amb escoles

  • Coordinació/reunió amb altres professionals que tracten als infants o adolescents

 

Formació/ assessorament

  • Formació de mestres: formació en conducta i sensorialitat a escoles

  • Formació a altres professionals en conducta i sensorialitat

A QUI VA DIRIGIT

El centre terapèutic va dirigit a infants i adolescents amb transtorns de l’aprenentatge, conducta, trastorns d’ansietat, estrés infantil, indapatació al entorn ecolar, dèficits en funcion executives, dols, trumes, transtorns en la comunicació i el llenguatge, inestabilitat emocionals,etc.

Així com diagnòstics específics, persones amb:

- PAS                           - Trets autístes                              - SAF                                      - Paràlisis cerebral                            - TEL

- TDAH                        - TEA                                         - Síndrome de RETT                    - Síndrome de down                        - TGD          

                                                           

 

OBJECTIUS DE TAMS

Treballar per la creació del vincle terapeuta – infant, indispensable per als processos terapèutics

Treballar pel BENESTAR de l’infant i la família

  • Treballar amb les potencialitats de cada infant/adolescent per assolir la màxima autonomia

  • Oferir eines per respondre a les demandes acadèmiques

  • Oferir eines per connectar, estructurar i expressar verbalment les emocions

  • Fomentar l’autoregulació de la conducta

 

EQUIP TAMS

A TAMS som un equip transdisciplinar, tots els seus membres compartim la perspectiva sensorial en l’evolució i creixement de la persona humana. Totes les persones de l’equip tenim formació en estimulació sensorial o altres teràpies de caire sensori-motriu.

Com equip també considerem indispensable que les intervencions siguin a través del JOC espontani, sensori-motriu i el moviment lliure de l’infant.

Totes les persones que formen l’equip terapèutic són professionals en els seus àmbits i des de les seves disciplines treballen juntes des de la perspectiva del treball sensorial i motriu, sempre, a través del joc amb l'ojectiu princial d'afavorir el  BENESTAR  d’infants i famílies.

 

Tate Bonany Jané

Directora de JOCVIU

Directora de JOCVIU

Formadora d'Estimulació sensorial
Membre de ISNA Espanya (Associació d'estimulació sensorial i Snoezelen)

Elena Álvarez

"Treballant a través del joc desafiem reptes i construïm oportunitats."

Constanza Numhauser Valderrama

"El joc com a llenguatge i medi per compartir el món"

Cristina López Padullés

Coordinadora de TAMS

Coordinadora de TAMS

"L'esforç i la dedicació convenen sobretot quan el que està en JOC no és només un projecte, sinó persones"

INTERVENCIONS

I SERVEIS