TAMS

servei terapèutic

En una hora de joc es pot descobrir més sobre una persona que en un any de conversació” - Plató

TAMS és un servei que neix al 2006 amb l’objectiu i prioritat d’oferir espais a infants, adolescents i a les seves famílies. En el 2020, TAMS s'acredita com a servei terapèutic.

Som una entitat capdavantera en l’àmbit de l’estimulació, l'educació i la salut dels infants des d’una perspectiva motriu i sensorial. 

Entenem que els infants aprenen, es desenvolupen i es relacionen a través del seu propi cos i el joc motriu - sensorial que creen. Defensem que qualsevol intervenció amb infants ha de ser pensada, vivenciada, creada i jugada per ells i elles mateixos/es, així com acompanyada i facilitada pels terapeutes.

LA NOSTRA FILOSOFIA

INTERVENCIONS

I SERVEIS

A QUI VA DIRIGIT?

EQUIP

OBJECTIUS

PER

INFORMAR-NOS

LA NOSTRA FILOSOFIA 

 

TAMS és una Teràpia on l'Aprenentatge , la Motricitat, el Moviment i la Sensorialitat en son característics i fonamentals . TAMS es un servei pioner en l'atenció a grups d'infància i adolescència a través del JOC lliure, espontani, motriu - sensorial, sempre acompanyats de terapèutes espacialitzats.

Entenem que l'activitat terapèutica ha de ser motivadora, engrescadora perquè l’infant hi conecti amb una vivència corporal - emocional significativa capaç de crear canvis i aprenentatges.

Intervenim en grups molt reduïts ( 4-6 infants) referenciats per un o dos terapeutes que acompanyen el procés terapèutic de cada  infant ( i la seva família) i del grup.

La nostra filosofia sorgeix de diverses teories i paradigmes que considerem important de conjugar per obtenir una pràctica terapèutica global:

  • Teràpia ocupacional entenem que l’ésser humà ha de recórrer a la seva principal i preferida “ocupació”, per trobar el seu equilibri emocional i corporal. El JOC en el cas de la infància, a més el JOC també és un fi a l’hora que un procés. En la neuropsicologia trobem la evidència de que la motivació (JOCS preferits en el cas dels infants) és imprescindible per crear nous aprenentatges significatius i a llarg termini.

 

  • Estimulació sensorial i altres marcs de referència centrats en la sensorialitat humana. Posem l’enfoc en els sentits, els 7 sentits (oïda – vista – olfacte – gust – tacte – propiocepció – vestibular) i la seva importància per crear la pròpia identitat de cada ser humà. Tant com a éssers amb cos, reconeixent-lo amb les seves habilitats, reptes, sensacions, dolors, plaers;  com a éssers amb ment, la creació de l’autoimatge – l’autoestima s’inicia en els sentits. Aquestes dues vessants de la sensorialitat son la base de l’evolució del infant cap a adult i de la seva felicitat. 

 

      Per altra banda els sentits també ens permeten  relacionar-nos amb el món i amb el entorn, aprenent a entendre’l, conviure-hi i gaudir-lo.

  • Psicologia psicoanalítica extraiem la manera de veure al infant / persona. Entén que cada ésser humà és únic i que cal veure’l amb les seves capacitats, habilitats potencialitats i no des de les seves mancances. S’entén el joc comun mitjà que permet crear i elaborar un món on poder entendre la realitat, als altres i a ells/es mateixos/es-

 

  • Pràctica psicomotriu vivencial d’Acouturier:una pràctica que ofereix a l’infant  la possibilitat de fer un procés de maduració psicològica i emocional a través de la via del cos i el moviment en un dispositiu d’espai i temps”. Desenvolupament psíquic - físic de la persona és a través del cos i la seva acció.  El joc i el moviment son un camí d’accés, així com un mirall que reflexa emocions, traumes, conflictes, motivacions i conquestes del infant, així com una eina per treballar aquestes mateixes dificultats en l’expressió d’emocions, regulació de la conducta, trastorns motrius, retards maduratius, etc.

 

  • Desenvolupament lliure de Pikler en traiem la teoria de que l’infant ha de ser iniciador i protagonista del seu moviment i que l’entorn (sala - terapeutes) ha de facilitar les seves conquestes no fer-les per ell.

Hi ha molts altres autors i autores que ens acompanyen en el nostre procés com a centre terapèutic, persones que ens inspiren amb la seva pràctica, experiències i teories, així com: Jean Ayres, François Dolto,  Donald, Woods Winnicott, Melanie Klein, Francesco Tonucci, Rebecca Wild, etc.

 

Tots aquests referents, la qualitat humana a nivell humà, professional i l’experiència configuren l’essència del nostre projecte i la nostra intervenció cercant el creixement i benestar de l’infant i la seva família i entorn.

 

INTERVENCIONS i SERVEIS

INTERVENCIONS

Grupals:

  • TAMS (teràpia d’acompanyament motriu i sensorial)

Individuals:

  • Teràpia ocupacional

  • Estimulació Sensorial

  • Teràpia Psicomotriu Acouturier

  • Psicoteràpia

SERVEIS

Terapèutic:

  • Visita i acollida gratuïta

  • Entrevista i exploració inicial

  • Teràpies grupals a infants i adolescents (1cop/setmana)

  • Teràpies individuals a infants i adolescents (1 o 2 cops/setmana)

Acompanyament a famílies:

  • Grups de suport mutu de famílies (1 cop/mes)

  • Acompanyament a la família: entrevistes, xerrades i reunions (bimensual)

  • Joc amb famílies (anual)

Coordinació amb altres agents:

  • Coordinació/reunió amb escoles

  • Coordinació/reunió amb altres professionals que tracten als infants o adolescents

 

Formació/ assessorament

  • Formació de mestres: formació en conducta i sensorialitat a escoles

  • Formació a altres professionals en conducta i sensorialitat

A QUI VA DIRIGIT

El centre terapèutic va dirigit a tots els infants i joves, amb especial atenció als infants i joves amb NESE (necessitats específiques de suport educatiu) i altres trastorns, així com l'acompanyament a  les seves famílies.  

 

OBJECTIUS DE TAMS

Treballar per la creació del vincle terapeuta – infant, indispensable per als processos terapèutics

Treballar pel BENESTAR de l’infant i la família

  • Treballar amb les potencialitats de cada infant/adolescent per assolir la màxima autonomia

  • Oferir eines per respondre a les demandes acadèmiques

  • Oferir eines per connectar, estructurar i expressar verbalment les emocions

  • Fomentar l’autoregulació de la conducta

 

EQUIP TAMS

 

L'equip del servei terapèutic - TAMS és un equip transdisciplinar on tots els seus membres comparteixen la perspectiva sensorial en l’evolució i creixement de la persona humana. Totes les persones de l’equip tenim formació en estimulació sensorial o altres teràpies de caire sensori-motriu. Són professionals amb coneixement i especialització , cadascu, en els seus àmbits i des de les seves disciplines treballen de manera conjunta en la perspectiva del treball sensorial i motriu, sempre, a través del joc i amb l'ojectiu  d'afavorir el  BENESTAR  d’infants , joves i lllurs famílies.

L'equip considera indispensable que les intervencions siguin a través del JOC espontani, sensori-motriu i partint del moviment lliure de l’infant.

 

Tate Bonany Jané

Directora de JOCVIU

Mestre d'educació especial. Logopeda. Mestre d'educació física. Formadora d'Estimulació sensorial. Formadora en activitat física i inclusió

"Sense emoció no hi ha aprenentatge. El joc, espai d'emocions."

Constanza Numhauser Valderrama

Psicòloga psicoanalista especialitzada en atenció precoç

"El joc com a llenguatge i medi per compartir el món"

Cristina López Padullés

Coordinadora de TAMS

Terapeuta Ocupacional especialitzada en pediatria

"L'esforç i la dedicació convenen sobretot quan el que està en JOC no és només un projecte, sinó persones"

Elena Álvarez Porrón

Terapeuta ocupacional

"Treballant a través del joc desafiem reptes i construïm oportunitats."

BIBLIOTECA - més informacions

Entrevista a la  Gemma Vilaró  - “Un fill com el Josep treu el millor i el pitjor de tu mateix”

 
2019-09-30-islandia-les-converses-dalberArtist Name
00:00 / 21:53

Ara que el proper 27 d'abril podreu sortir al carrer però hi ha moltes coses que no podràn fer potser us va bé explicar-los que és el coronavirus d'una manera didàctica.

CONTE DEL CORONAVIRUS

 

¡Hola! Soy un virus primo de la gripa y el resfriado y me llamo coronavirus

Este breve cuento ayuda a los niños más pequeños a comprender un poco más el brote de coronavirus (COVID-19) y a expresarse con respecto a él.

  Clicant aquí podeu trobar el conte en format pdf.

https://www.unicef.org/uruguay/documents/hola-soy-un-virus-primo-de-la-gripa-y-el-resfriado-y-me-llamo-coronavirus

CONTE: "La Rosa contra el virus"

'Rosa contra el virus', un conte per explicar als nostres fills el coronavirus i d'altres virus.

Conte per explicar el Coronavirus i altres virus possibles. Aquest conte va dirigit a nens i nenes entre 4 i 10 anys i té com a objectiu explicar als més petits, acompanyats dels seus pares, de la manera més senzilla i clara, què és un virus i ajudar-los a gestionar les seves emocions.

 

 

    Clicant aquí podeu trobar el conte en format pdf.

 

 

 

https://criatures.ara.cat/lectura/conte-explicar-coronavirus-als-nens_0_2418358235.html


INFORMATIU PER A NENS I NENES:

InfoK - Especial coronavirus (26/02/2020)

Hem de tenir por del nou virus de què tothom parla? Respon el psicòleg Roger Ballescà, expert en emocions. D'on ha sortit el coronavirus, com es diu i quina pinta té? Per què diuen que s'assembla tant a la grip normal? Com ens hem de protegir? Especial coronavirus amb totes les respostes.

CONTE DEL CORONAVIRUS

 

El conte del coronavirus per als més petits, aquí trobareu un conte i consells per explicar la situació en família.

https://lletresigargots.wordpress.com/

VERSIÓ EN CATALÀ

Il·lustració: Giroillustrator

Narració: Berta Rubio Faus

VERSIÓN EN CASTELLANO

Ilustración: Giroillustrator 
Traducción: Berta Rubio Faus 
Narración: Carmen González

Carrer monturiol 27-29, baixos 2

08018, Barcelona

Tel. 93 303 39 82

Política de privacitat

Política de cookies

Avís legal

Segueix-nos a les xarxes

  • Instagram